„Niet pochýb o tom, že vzhľadom na nových účastníkov trhu musíme riešiť konkurencieschopnosť nášho závodu vo Wolfsburgu,“ odpovedal hovorca koncernu Michael Manske na otázky novinárov. „Debata sa práve uskutočňuje a existuje veľa dobrých nápadov. Neexistujú však žiadne konkrétne scenáre,“ dodal.
Hovorca zamestnaneckej rady Volkswagenu uviedol, že aj keď nekomentuje
podobné špekulácie, zníženie počtu zamestnancov o 30.000 považuje za
„absurdné a nepodložené“.
Technický riaditeľ Thomas Schmall zase v stredajšom rozhovore pre
Manager Magazin uviedol, že Volkswagen zvažuje zaradenie svojej divízie
nabíjania áut a energií k už existujúcim plánom prvotnej verejnej ponuky
akcií (IPO).
Schmall však upozornil, že ešte nie je o ničom rozhodnuté a
pravdepodobne bude trvať dva roky, kým budú nové spoločnosti založené a
skutočne pripravené na vstup na akciový trh.
Vyhlásil tiež, že Volkswagen musí uvažovať spôsobom, ktorý zahŕňa
celkové systémy. To je zjavne narážka na komplexný systém Tesly s
vlastnou nabíjacou sieťou, solárnymi systémami pre ekologickú elektrinu a
poistením automobilov.
Okrem toho Tesla vyrobí svoje auto Model 3 za desať hodín, zatiaľ čo Volkswagenu trvá výroba ID.3 až 30 hodín.